Tässä tulee vastauksia tuohon aiempaan meemiin:

1) Mitä luulet, että teen työkseni (tai millä alalla)?<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Pupuce on aika tarkkaan näemmä seurannut, hän osasi entisen elämäni arvata oikein, eli aiemmalta koulutukseltani olen tulkki ja niitä töitä teen edelleenkin. Lisäksi olen nykyään myös kulttuuri;- taide- ja muinaismuistoalalla töissä. (Tämä väin ympäripyöreästi siksi, ettei henkilöllisyyteni ole liian helposti arvattavissa.) ;) Pääaineeni yliopistossa (olen taas ja ikuisesti opiskelija...) arvasi/tiesivät oikein Tearcandy ja LordB. Alcinoen näkemys minusta muotoilijana oli hauska, samoin kuin Panun arvaus lasten hoitamisesta. =) Noista kahdesta olisin kyllä mieluummin muotoilija.

2) Minkävärinen tukka mulla on?

Kyllä, vaaleahan se, oikein arvattu suurimmalla osalla. Oikea sävy löytyisi jostain ruis/kaurapellolta. Minua on kutsuttu joskus myös Eloveenaksi tämän vuoksi. ;) Toisin kuin Panu arveli, kampaukseni ei ole lainkaan kallis, olen itse laittanut siihen muutamia vaalempia raitoja ja itse omin näppärin pikkukätösin leikannut askartelusaksilla ihan valtavan hienon ja rouhean otsatukan. Jouduin oikeasti elokuun lopulla/syysykuun alussa pitämään pari viikkoa erinäisiä päähineitä, kunnes otsikseni kasvoi säällisiin mittoihin. Nyt se on kasvanut jo kulmakarvoihin asti. Mitä opimme tästä? Ehkä kaikkea ei kannata itse tehdä. Tästä viisastuneena olen ajatellut mennä oikein parturiin tässä ehkä ihan lähipäivinä, jos olen rohkea. Muuten tukkani huitelee tuolla kainaloiden tietämillä. Sinänsä LordB:n arvaus liippasi läheltä, että olen syntyessäni ollut täysin punatukkainen ja vielä 3 vuotta sitten hiukseni olivat kirkuvan punaiset. Iho on vieläkin vähän punapäinen, saan aina pisamia. Tosin rusketun myös. Joku on tituleerannu rantaruotsalaisen näköiseksi.

3) Entä silmät?

Aika moni arvasikin oikein, että silmäni ovat vihreät. Ojanpohjasta löytyvä sammakonkutu kuvaisi hyvin silmieni väriä synkällä säällä, ja aurinkoisella ilmalla/valossa ne ovat vähän kirkkaamman vihreät. Mustuaisen vieressä on hiukan kellertävämpää vihreää, ja värialueen ympärillä on tummemman sammakonkudun värinen alue. ;) Toisessa silmässäni on yksi ruskea pilkku. Haluaisin suklaanruskeat silmät, koska ruskeissa silmissä on jotain syvyyttä.

(4) Miten asun?

Pupuce on taas lukenut tarkkaan blogiani! Yo-kylässä todellakin asun. Aika moni arvasi sen miehen retaleenkin oikein. Tämä asunto ei kylläkään ole ihan niin pieni kuin arvelitte, tämä on kolmio. Eli on makuuhuone, olohuone ja työhuone ja sähköt, vesi ja netti sisältyvät hintaan. Kun saimme päähämme muuttaa yhteen aikoinaan, halusimme tehdä sen siltä seisomalta eikä silloin ollut vapaina kuin tämä kolmio. Minä sen sijaan haluaisin muuttaa puutaloasuntoon, kaksioon tai kolmioon. Jonnekin missä tuuli tuivertaa nurkissa, kamina luo lämpöä ja ikkunoissa on kuurankukkia. Koska kuitenkaan en ole mikään remonttireiska, kyllä myös Jugend-kerrostalo, jossa on niin leveät ikkunasyvennykset, että niillä voi istua, olisi vallan hieno. Mieluiten kuitenkin valmiiksi remontoitu puutaloasunto. LordB, minulla olisi luultavasti pari kissaa tai koira, jos ei tuo mies olisi allerginen.

(5) Kuinka pitkä olen?

Todistetusti terveydenhoitajan mittaama huipputulokseni on 166,6 cm. Tämä huippulukema on tosin saavutettu vain kerran, joten oikea lukema taitaa olla siinä 166 cm. Tässä arvauksessa lähimmäksi osuivat Alcinoe ja Panu, eikä TC:kään kauhean kaukana ollut.

6) Tyylini on?

Hihi, LordB:n ja Panun vasemmistohumanisti ja räkäkirjallisuustieteilijä kuulostivat hauskoilta. Ehkä Pupuce osui eniten oikeaan tuolla Laura Närhi/ Terhi Kokkonen akselillaan. Tyylini on kyllä myös huoliteltu tai huolitellun huolimaton. ;) Vaatteiden istuvuus ja se, miltä ne tuntuvat ovat minulle tärkeimpiä asioita. Rakastan värejä muiden ihmisten yllä, mutta yleisin väri omassa vaatekaapissani on musta. Löytyy sieltä joitan väripilkkujakin. Yleensä ottaen en pidä mistään kuviollisista kuoseista, vaan vaatteiden tulee olla yleensä yksivärisiä. Ja muutenkin yksinkertaisia. Olen minimalisti... Toisaalta rakastan salaa kaikkea naisellista.  Muodista otan itselleni vain pieniä yksityiskohtia ja jujuja. Vaatteiden tulee olla ajattomia. Koruja rakastan kyllä. Panu meni kyllä hieman metsään noiden rakennekynsien ja rasvaimujen kanssa. :D

7) Yksi perusluonteenpiirre?

Pupucen hiukan perverssiltä kuulostava termi peräänantamaton kiteytyy Tearcandyn vastauksessa jääräpäinen. Kieltämättä tämä pitää paikkansa liiankin hyvin. Panun sanoma impulsiivinen höpsykkyys osui kummallisella tavalla myös oikeaan. Alcinoen tietämä perfektionismi osui myös oikeaan; viimeksi tänään meinasin myöhästyä tentistä, koska en löytänyt juuri oikeanlaisia korvakoruja. Kirosin itseäni mielessäni samalla kun etsin niitä, mutta en voinut hillitä himoani löytää juuri ne korvakorut. Onneksi myös tentaattori oli myöhässä. Tearcandy osui oikeaan myös naiiviudella siinä mielessä, että usein olen liian sinisilmäinen, koska uskon yleensä ihmisistä hyvää ja valitettavasti kaikki ihmiset eivät olekaan aivan niin hyviä. Se taas jos en internetissä kerro koko elämäntarinaani, ei tarkoita sitä, että minulla olisi vähän elämänkokemusta; vaan että olen sillä tavalla yksityinen persoona” että en tahdo jakaa aivan kaikkea. Avaudun muutenkin vain harvoille täysin. LordB:n kommentoiman hyväntahtoisuuden tahtoisin uskoa pitävän paikkansa, ja niin se kai yleensä pitääkin.

Olipas hauska nähdä, millaisia mielikuvia internetin kautta itsestään on muille välittänyt. :D Hauskaa itsetutkiskelua. Suosittelen muillekin!