370202.jpg

Olen saanut jostain itselleni mojovan kuumeen. Eilen illalla jo kuumeilin, ja yöllä heräilin vähän väliä houruisista unistani tulikuumana. Aamulla jo tänään korkea kuume ja kurkku kuin hiekkapaperia. Ei auttanut muu kuin jäädä kotiin, ei luennoille eikä töihin.

Minä olen muuten hankala potilas. Kun olin eilen illalla kipeä, mies parka toi sohvalle peiton ja viinirypäleitä. Mies lähti jopa kaupaan hakemaan inkiväärinjuurta! Kaipaan kipeänä ollessani ihan loputtomasti huomiota ja hellittelyä. Mies parka...

Kun heräsin, aloin raivoisan sijaisen metsästyksen, enkä vieläkään tiedä onnistunko saamaan ketään illaksi töihin. Vaikka järki sanoo, että kun on kipeä, saa hyvällä omalla tunnolla sairastaa ja maata kiirehtimättä mihinkään, minulla on silti huono omatunto. Heh, ostin muuten alennusmyynneistä nyt keväällä Hemtexistä sellaisen anatomiatyynyn, jonka sisus aktivoituu kehon lämmöstä ja muotoutuu niskan ja pään muotojen mukaan. Ongelma sen tyynyn kanssa on tähän mennessä ollut se, että se on ollut niin hemmetin kova silti. Ilmeisesti minun kehoni lämpöni ei ole riittänyt paljoa sitä aktivoimaan. Nyt kun nukuin sillä tulikuumana, niin voi miten ihanan pehmeäksi se muuttui! Hassu tyyny. Nyt ei kyllä jaksa kauaa olla jalkeilla, menen etsimään inkiväärinjuurta ja sitruunaa ja hunajaa jääkapista ja teen itselleni kuuman rohdon. Kuumemittarikin meillä joskus on ollut, saas nähdä onnistunko sen löytämään.. Sitten kiipeän sohvalle peiton alle rötköttämään ja uneksumaan lisää hulluja unia.

Laitan tähän vielä piristykseksi jonkun kuvan...